Strona główna > all, onedrive > Sprawdź komu co udostępniasz!

Sprawdź komu co udostępniasz!

onedrive-udostepnianieUsługa OneDrive (dawniej SkyDrive) daje dużo możliwości, jedną z nich jest udostępnianie danych określonym osobom lub poprzez link.

Kilka dni temu udostępniłem zdjęcia poprzez link do podfolderu „Impreza” znajdującego się w folderze „Obrazy”. Uprawnienia ustawiłem na najniższe tj. wyświetlanie. W efekcie osoba posiadająca ten link będzie miała dostęp do tego folderu.

Tak, to prawda, ale..

okazuje się, że obecnie ma również dostęp do pozostałych moich zdjęć z folderu wyższego poziomu tj. „Obrazy” !!!!!!!!!!!!!
.. i tu rozbolała mnie głowa! Czy przez przypadek nie udostępniłem czagoś, czego nie powinienem udostępniać?🙂

Jak to jest możliwe? Zacząłem się zastanawiać, jaki jest tego powód?
Podejrzewam, że wina leży po stronie mechanizmu udostępniania. Gdyż po przeniesieniu podfolderu „Impreza” do nowo utworzonego folderu nadrzędnego „Udostępnione” wszystko wydawało się być w porządku – link udostępniał wyłącznie te dane, które wskazałem.

Dlaczego zatem w poprzednim folderze nadrzędnym „Obrazy” link udostępniał pozostałe moje dane?
Otóż, sądzę, że powodem jest to, że udostępniam na stałe „Obrazy” innemu, ale określonemu użytkownikowi. To jednak też nie powód, aby pozostali posiadający link nabywali uprawnienia tego właśnie użytkownika.

Generalnie coś jest nie tak z tym udostępnianiem i przez przypadek, nieświadomie można udostępnić coś czego się nie chce.

Kategorie:all, onedrive Tags: ,
  1. Brak komentarzy.
  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

